TUĐA NEKULTURA ILI MOJA KULTURA?

Večeras sam ušla na prepun mali parking jednog marketa i zaglavila se u gužvi jer su dva auta krenula da izađu pošto nije bilo mjesta. To je zahtijevalo da u rikverc izvedem neke velike manevre i tako se provučem i smotam između nagomilanih auta nazad do ulice.
S obzirom da je moje snalaženje malo potrajalo, momak koji je čekao da izađe sa parkinga je odmah spustio prozor i progunđao staru dobru: "Ko ti dade dozvolu?!".
Kako ne bih ušla u nervozu i napravila neki pičvajz u manevrisanju, i ja sam spustila prozor i rekla: "Izvini, vozač sam 10ak dana, možeš li da mi pomogneš?".
Momak je promijenio izraz lica i stav i samo rekao: "Ok, ajde samo polako, sačekaćemo".
Kako je to izgovorio, ja sam osjetila olakšanje i lagano i staloženo se izvukla sa parkinga i nastavila svojim putem.
Moje pitanje je sljedeće: zašto uvijek krećemo od toga "Ko ti dade dozvolu?", a ne od toga: "Treba li ti pomoć?".
Vjerovali ili ne - malo strpljenja uvijek ali uvijek uštedi mnogo vremena, a još više živaca. Evo, isprobajte to jedan dan, bilo gdje, sa bilo kim, u bilo kojoj situaciji.
Ja već dugo živim po Platonovoj rečenici:"Zašto bih dozvolio da tuđa nekultura učini da zaboravim na svoju kulturu?", i uvijek se završi baš kao u gore navedenom parking primjeru - moja kultura učini da drugi zaborave na svoju nekulturu. Ohrabrujem vas da probate da iza sebe uvijek ostavite svoje najljepše manire, jer frustriranih ljudi imamo i previše.




Comments

Popular Posts